onsdag 21 november 2007

Livet i Dubai, fortsattning

Skriver detta fran jobb datorn utan åäö…

Sa vad mera ar annorlunda. Jobb massigt sa ar det lagstadgat med 48 timmars vecka i Dubai. Detta innebar att en del jobbar 6 dagars veckor. En del hotell har nyligen gatt ner till 5 dagars vecka och vi har andrat till 5.5 dagars veckor. Detta innebar att jag jobbar en vecka 5 dagar och nasta vecka 6 dagar. Fredag ar ledig dag har da det ar ga till Moske dag for Muslimerna. Dettar ar min kort vecka vilket innebar att jag jobbar lordag. Kanns mycket konstigt att jobba lordagar och sondagar, i borjan visste jag aldrig vad det var for veckodag. Loella min kompis som har varit har langst (4 ar, vi pluggade tillsammans i Australien) har precis gatt ner till 5 dagars vecka efter att jobbat 6 dagars vecka i alla ar och hon njuter. Emil en annan kompis som jag traffat har (Svensk kille som pluggat i Blue Mountains men inte samtidigt som mig) jobbar 6 dagars vecka och han lider.

Mina kunder ar ocksa en salig blandning av nationaliteter fran hela varlden vilket ar en utmaning da alla har sina egna kulturer och man maste anpassa sig darefter.

Inga kommentarer: