onsdag 28 november 2007

Hur trivs jag?

Den fråga som jag får mest både av folk härnere och folk därhemma är hur jag trivs. Jag måste säga att jag trivs bättre en jag trodde innan jag kom ner. Som det ofta är så är det människorna som gör det. Det som är kul med människorna här är mixen av nationaliteter. Det påminner om min tid på hotell skolan i Schweiz och Australien där man umgicks med folk från hela världen. Det är precis samma sak här! Dom som jag umgås mest med på jobbet är en kille som heter Greg Salen som är halvsvensk med en Svensk pappa. Han pratar dock inte Svenska då han är uppväxt i Spanien och har en Fransk mamma. Sedan umgås jag mycket med en turkisk tjej på jobbet som sitter bredvid mig på kontoret. Andra nationaliteter i bekantskapskretsen är Filippinerna, Tyskland, Egypten, Australien mm.

En annan grej som jag gillar med Dubai är alla härliga restauranger och barer. Med så mycket hotell så finns det även fantastisk hotell barer med väldigt trevliga miljöer. Nu är det precis perfekt varm på kvällarna för att njuta på en uteservering.

För att sammanfatta så trivs jag med människorna, härliga barer och restauranger och vädret.

Idag var första gången jag frös sedan jag kom ner hit. Vi hade volleyboll turnering mellan avdelningarna på jobbet på våran strand framför hotellet och jag hade bara shorts och t-shirt och ikväll var det bara 23 grader… huu vad kallt!

Inga kommentarer: