torsdag 27 december 2007

Jul i Dubai

Att fira jul i ett varmt land långt bort från familj och vänner känns alltid konstigt. Det har spelats jul musik på hotellet i två veckor nu men jag har svårt att komma in i julstämning i detta klimat. Hela lobbyn i vårat hotell är full med julpynt - stora tomtar, pepparkaks hus, julgranar och renar. Bakom en stor tomte syns flera palmer och det liksom förstör lite av julstämningen.

Andreas och Layana mina vänner från skolan i Schweiz bjöd in till jul middag den 23e. Andreas hade fixat smörgåstårtor, gravad lax och julskinka. Det fanns även glögg och pepparkakor. Det var mycket trevligt att få äta lite julmat. Själva julafton gjorde jag inget speciellt. Åt middag med Loella och hennes kompis i Mall of the Emirates (det största shopping centret i Dubai). Det blev Japanska nudlar och sushi. Inte direkt juligt…

Vi fick ledigt idag då vi har många kristna på jobbet (alla Filippinare) så nu tänkte jag ta mig till inomhus backen och åka lite skidor. Så det blir en vit jul för mig också!

Oskar Andermo

Inga kommentarer: