torsdag 20 december 2007

Boendet

Har fått en del frågor hur jag bor. Det är bostadsbrist här i Dubai och priserna har ökat något enormt dom senaste åren. Många flyttar längre och längre från centrum vilket innebär att dom får sitta i köer till jobbet på morgonen. Fördelen med att jobba inom hotell är att dom står för boendet. Jag har i mitt kontrakt att jag har rätt till en egen enrumslägenhet. Eftersom hotellet inte har tillräckligt med lägenheter har jag tillfälligt bott i en tvårumslägenhet. Har bott där själv till förra veckan då våran nya sous chef flyttade in. En Spansk snubbe, 25 år, som är trevlig. Häromdagen när vi var lediga lagade han mat till oss och det var riktigt smarrigt!

Anledningen till att jag inte fått min enrums lägenhet är följande: jag ska tra training managers lägenhet, training managern ska ta PR managerns lägenhet. Detta innebar att vi var tvugna att vänta på att PR managern skulle flytta ut vilket hon nu har gjort. Denna lägenhet är dock tom och nya möbler måste köpas. Nya möbler kan inte köpas innan Sheiken som äger vårat hotell har skrivit på en purchase order. Han skriver av någon anledning bara på på söndagar. Allt är liksom “inshallah”… Det senaste jag har hört är att Sheiken har skrivit på så nu måste bara möblerna köpas…

Läget för min nuvarande lägenhet är helt ok. Bor jätte nära det största köpcentrumet i Dubai. I mitt hus är det bara jag från hotellet vilket är skönt för man kan stänga av jobbet på ett annat sätt när inte alla ens grannar är arbets kollegor. Dom flesta som har rätt till egna lägenheter bor i ett annat område. Gillar mitt område då det är närmre centrum.

Inga kommentarer: