fredag 2 januari 2009

Hur var nyårsafton

Så nyårsfirandet blev hemma hon min goda vän Greg i hans lägenhet i Dubai Marina. Det kändes lite konstigt att vid 12 slaget räkna in det nya året utan några fyrverkerier alls. HH Sheikh Mo hade som sagt bestämt sig för att ställa in alla fyrverkerier i sista minuten.

Totalt var vi 22 personer som kom till Greg och det intressanta är att av dessa 22 personer så var vi från 14 olika länder. Alla stora världsreligioner var representerade (förutom Judendom)! Detta är en av de saker som jag gillar mest med Dubai. Vi firade in det nya året med folk från hela världen och Kristna, Hinduer, Muslimer och Buddhister firade sida vid sida.

Gott nytt år!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej Oskar! Gott Nytt År önskar jag och min helgbo Mauritz! Vi är nu tillsammans med Gunilla och Björn över en middag i Järvsö. Härligt att se din mamma så pigg och full av energi. Här åker vi skidor i underbar snörik terräng. - 23 C i dalen och - 14 på berget. Strålande solsken. Imorgon ska jag åka på längden med Gunilla och Björn. Kolla in www.alphus.se så ser du exakt var vi befinner oss. Många varma kramar frqån Agneta

Anonym sa...

Grått nytt lår!

Anonym sa...

Låter som om ni lever ett bra liv i dubai med lite lagom spänning emellanåt. Gott Nytt år frå Gia