onsdag 1 oktober 2008

EId

Då var Ramadan slut och detta firas med en lång helg som kallas Eid. Det är ungefär som jul för oss. Man träffar familjen, äter en massor och ger gåvor till varandra. Detta är helgdag för oss här i Dubai. Som jag skrivit tidigare beror helgdagarna på månen... I måndags eftermiddag visste vi fortfarande inte om vi skulle vara lediga tisdag - onsdag eller onsdag - torsdag. Inte lätt att planera något när ens helgdagar beror på månen! Kl 21:00 måndags kväll fick vi reda på att vi var lediga tisdag - onsdag. Jag har alltså nu haft ledigt i två dagar. De flesta trodde att Eid skulle infalla onsdag - torsdag vilket skulle innebära lång helg (fredag - lördag är helg här). Min kollega bokade en resa till Egypten över denna helg som han inte kunde åka på eftersom han nu måste jobba torsdag.

Jag har trots detta haft två sköna lediga dagar. Idag var jag på Montgomery golfbana och slog lite på deras driving range. Det var skönt och temperaturen börjar bli behaglig nu. Imorgon ska vi på en dykresa till Oman. Vi sticker ut med en båt 3 dagar och lägger till vid olika dyk spots. Ska bli riktigt härligt!

Eid Mubarak!

Inga kommentarer: