tisdag 22 november 2011

Kultur krockar i jogging spåret

En av det mest spännande sakerna men ibland också det mest frustrerande är alla olika kulturer som finns här i Dubai. Jag brukar säga att alla länder finns representerade här förutom Israel.

Det som är intressant när man arbetar med olika kulturer är att se att vissa saker är helt rätt för vissa medans fel för andra.

Ett exempel är när jag tar en jogging runda i området där jag bor. I vårat område finns alla olika världsdelar representerade. Min jogging runda går runt 2 konstgjorda sjöar vi har här. Spåret är rätt smalt så det gäller att hålla sig på rätt sida!
Vilken är rätt sida? För mig är det så klart höger. För någon som har vuxit upp med vänstertrafik så är vänster rätt sida! Så när jag kommer springandes på rätt sida och möter någon som springer på fel sida så blir jag irriterad. Jag glömmer då att denne person som vuxit upp med vänstertrafik blir lika irriterad på mig!
Det finns alltid olika sidor på saker och ting!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Oskar, jag funderar på att flytta till Dubai, lust att prata lite? // Jonna mail:jonna_hiet@hotmail.com

Oskarand sa...

Hej Jonna,

Hur har det gått? Hur långt har du kommit?

mvh
Oskar