fredag 11 november 2011

Kineser

Befinner mig i Thailand där jag går en coaching utbildning men det är en annan historia som ni kan läsa om här.

Det jag ville skriva om här är Kineser...
För 8 år sedan studerade jag hotell och turism management i Schweiz. Våran lärare i turism sa till oss att framtiden är Kina och att rese branschen kommer påverkas av detta.
När jag var på Dubai flygplats var där fullt av Kineser! Massor av Kinesiska grupper på väg hem som har varit i Dubai. Väl framme i Bangkok hade jag ett samtal med hon som ägde vandrarhemmet jag bodde på och hon sa att hon har sett mest ökning i resenärer från Kina! Intressant var att de även börjar komma individuellt och inte bara i grupper.
Så våran turist lärare hade rätt för 8 år sedan. Kineserna blir en allt mer viktig grupp för turism och rese branschen!

Inga kommentarer: