söndag 16 januari 2011

Skidåkning

Över jul och nyår fick jag en liten puder depression. Det är något som drabbar skidåkare varje vinter som de inte har möjlighet att åka skidor. Det var massor av snö hemma i Sverige men ingen snö i Dubai... förutom i Ski Dubai...

Jag bestämde mig då för att göra slag i saken - en skidtävling för Skandinaver boendes i UAE inne i Ski Dubai.

Jag ringde upp min kompis som har ett event företag och bestämde oss för att göra detta. Av en slump hittade vi ett Svenskt liveband som spelar 3 minuter från Ski Dubai. Konceptet blev: amatörtävling inomhus i Ski Dubai följt av afterski.

Förra veckan letade vi sponsorer och har flera som är intresserade som vi hoppas göra klart med denna vecka.

The National gillade ideen så mycket så det blev en artikel:
The National skriver om våran skidtävling

Detta är öppet för alla så om ni är intresserade så hör av er!

Blocka 4e februari, valla skidorna och vässa stålkanterna så kör vi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Oskar! Har följt din blogg ett tag och du lever i princip mitt drömliv!:P

Var på semester i dubai 2007 sen dess är halva jag kvar där, jag vill så gärna flytta dit! Vet du något om sjuksköterske/barnmorske branchen i dubai?

Sen en lite privat fråga kanske.. hur är lönerna där nere? tjänar du bättre där än hemma i sverige?

Mvh/ Jessica

Oskarand sa...

Hej Jessica,

Sorry för sent svar. Har haft fullt upp med våran skidtävling. Blev precis klart att Peak Performance går in som sponsor.

Hmmm. Tyvärr så tror jag inte det är så bra betalt då de mesta av dessa jobb tas av Filippinskor som jag kan tänka mig kommer in på lägre löner än vad en Svensk kan acceptera. Men jag vet ärligt inte.
Du får googla runt. Kolla forumen: http://www.expatwoman.com/ eller www.dubaiforums.com

Lönerna på manuellt jobb är mycket lägre än i Sverige men är du expert på nått kan du få mycket högre än hemma då det är skattefritt. Så vill du komma ner och jobba som servitör så kommer du inte tjäna bra men om du kommer ner på chefs nivå kan du tjäna riktigt bra.

Lycka till!