måndag 13 juli 2009

Nytt jobb

Har börjat nytt jobb härnere i Dubai vilket är spännande. Mitt nya jobb innebär att jag sitter på andra sidan så att säga och jobbar mot hotellen. Företaget jag jobbar för heter HelmsBriscoe och är störst i världen på grupper. Vi gjorde ca 3.5 miljoner hotellnätter under 2008!

Vi hjälper företag att hitta och förhandla med hotellen för deras grupper. Så om ett större företag vill ha en konferensresa till Maldiverna så kan de kontakta oss så hittar vi hotell åt dem. Då vi har tillgång att boka hotell i hela världen genom vårat data system så kan vi underlätta något otroligt för stackars mötesplanerare i företag som inte hinner gå igenom hotell och olika destinationer.

Mitt jobb är att sälja in detta till företagen samt att bygga en sälj organisation kring detta i Mellan Östern. Känns kul och spännande att bygga upp något från början.

Idag ska jag till Abu Dhabi för att kolla in lite hotell. Ser fram emot att se Emirates Palace som är ett väldigt flådigt hotell i huvudstan. Antagligen snäppet värre jämfört med Burj Al Arab.

Återkommer med rapport.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ser spännande ut! Ser fram emot mer rapporter!!!

Marcus sa...

Verkar vara ett kul jobb!

Du som verkar vara i hotellbranschen, har du även koll på ungefärligt vad det kostar att bo 1 natt på Burj Al Arab om man skulle boka på plats i Dubai? :) Dyrare eller billigare att boka på plats?

Mvh,
Marcus

Oskarand sa...

Tjena Marcus,

Det ar nog ungefar samma pris fast ofta far du battre pris desto tidigare du bokar.

I mitt nya foretag kan vi aven hjalpa till att hitta hotell i Dubia sa behover du hjalp sa hor av dig sa tar jag fram basta mojliga pris.

mvh
Oskar

Sara sa...

om du ska starta upp en säljorganisation, kommer du du själv anställa säljare.. isåfall skulle jag vara väldigt intresserad =D

Anonym sa...

Hejsan, jag ar en svensk som ar bosatt i Dubai, soker jobb inom office manager PA, Tourism, pratar aven arabiska,

ring om du har nogot bra for mig,
050-4761396.

Unknown sa...

Hej Oskar!

Snubblade in på din blogg via google.
Vi är ett sällskap på 13 personer som åker till Dubai 23-30 mars
Det är 6 vuxna och 7 barn. (5,5,10,12,12,14 och 16 år gamla)
Vi skulle vilja bokja atlantis de 3 sista nätterna och ett annat strandhotell de första nätterna innan Kan du kolla vad du har att tillgå/Pris?

Ps. förra gången vi reste smusslade vi in ett barn för det är bara 4 gäster per rum..
Malia mig på info@karlssonshjalmar.se

Mvh Lars