fredag 17 juli 2009

Ny kultur

För de som har arbetat i Dubai vet att de ofta är blandade kulturer med folk från hela världen på arbetsplatserna. Det finns inte många Emirater i privata företagen och jag har aldrig arbetat med någon.

På min nya arbetsplats finns det 2 från Sri Lanka, 1 från Japan, jag från Sverige och resten är ca 150 st Indier. Inte så stor blandning helt enkelt. Jag måste därför lära mig deras kultur och komma in i hur det jobbar. Jag har redan börjat med att snacka Cricket... snart får jag väll sätta mig in i Bollywood stjärnorna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var många indier. Är de välutbildade? Är de utbildade i indien eller england? Hur mycket av brittisk kultur genomsyrar ditt företag genom dem hos er i Dubai?

Anonym sa...

Hej jag skulle vilja komma i kontakt med dig oskar! Kan du skicka mig ett mail på fabulous___@live.se

med vänlig hälsning Linn