måndag 6 december 2010

Bästa pizzan i Dubai!

När jag får hemlängtan har jag haft 3 alternativ - åka skidor i en frysbox (ski Dubai), spela innebandy på Svenska kyrkan eller åka till IKEA och bara går runt och titta på alla Svenska namn på möbler och avsluta med daim kaka och kaffe på restaurangen.

Jag har nu ett till alternativ - Verona Pizzeria!
Verona var tidigare belägen utefter motorvägen nära Uppsala men beslutade för att flytta verksamheten till Dubai i år.
Nu kan man alltså äta äkta Svensk Pizza i Dubai! :)

Den "Svenska" Kebab pizzan gör nu internationell debut!

Jag var där och käka häromdagen med min flickvän som inte är Svensk. Hon älskade oxfilé pizzan med bearnaisesås sås!

Kolla in deras hemsida här: http://www.veronapizzeria.net/SE/BFPSE.html

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Oskar. Såg att du jobba i hotellbranchen. Kan du rekommendera mig ett bra o billigt hotell. Jag och min fru kommer till Dubai i slutet februart och stannar 14 dagar. ghmdata@gmail.com
Håkan

L.E. sa...

Hej Oskar!

Tack för de vänliga orden. De värmer! :-)

Jag lovade senaste gången jag skrev till dig att jag skulle meddela när vi får kebaben. Den har nu anlänt och finns nu på Verona (efter MYCKET krångel).

Hoppas vi syns!

MVH,

Veronica & Verona Pizzeria

Oskarand sa...

Tjena HÅkan,

Är själv på semester på Seychellerna denna vecka så har inte haft tid och svara.

Det beror helt på vad du menar med billigt vilket är en relativ term...
Ibis hotellen och Holiday Inn express är bra standard och billigt i mina ögon men har inte så mycket faciliteter. Vad har ni för budget?