fredag 4 december 2009

Ekonomiska situationen i Dubai

Kom tillbaka till Dubai igår kväll efter 1 vecka i Barcelona med jobbet där jag varit på en mässa för mötesbranschen.

I Barcelona fick jag frågan av varenda person jag mötte: Vad händer i Dubai? Hur är en ekonomiska situationen? Sjunker skeppet? Jag fick frågan av personer från alla olika kontinenter så nyheterna har spridits över hela världen.

Tillbaka i Dubai kan jag bara konstatera att allt är som vanligt - hotellen är fulla, köpcentrumen är fulla och nattklubbarna är fulla (med fulla människor...). Så i princip alla branscher förutom bygg branschen går som vanligt. Det enda är att de stora byggföretagen dök på börsen häromdagen men annars rullar livet vidare precis som innan dessa nyheter spred sig i världen.

1 kommentar:

Marliina sa...

Det ar val media som igen lyckats bygga upp en bild av jordens ekonomiska undergang och Dubais "hemsta" situation. Precis som med London - vi fick alla lasa om "bankvarden rasar samman i London" men man marker ingen storre skillnad har heller om jag ska vara arlig :)