torsdag 17 september 2009

Utlandssvensk

Sitter och käkar en knäcke macka med Kalles kaviar samtidigt som jag läser DN... Att vara utlandsvensk nu och för 15 år sedan är väldigt annorlunda.

Internet gör det möjligt att hålla koll på vad som händer i Sverige och det flesta utlandsvenskar är nog dagligen inne på Svd.se eller dn.se.

Ikeas spridning har gjort att när man är sugen på Svensk mat så finns några av godbitarna där... Ikea i Dubai har en liten avdelning med Svensk mat. Mest godis och chocklad men även knäckebröd, tunnbröd, Kalles kaviar mm.

Med innebandy på tisdagar, Kalles kaviar i kylen och DN på nätet så stillar man hemlängtan. Nej, nu ska jag kolla lite Parlamentet på youtube.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Råkade ramla över din blogg av en ren tillfällighet. :) Jag var i Dubai för ett halvår sedan. En utav de bästa resemålen jag gjort, och trots min realtivt unga ålder har jag hunnit med en hel del.
Jag tänkte ta en chansning och hålla tummarna för att få ett svar. Hur är det att arbeta i Dubai? Jag kommer inom en snar framtid vara färdig med min kandidatexamen i fastighetsvetenskap och är lite nyfiken på hur det funkar att arbeta som mäklare i Dubai.

Om du har tid och möjlighet att svara får du gärna skcika ett mejl till Linn_larsson_87@hotmail.com