söndag 27 september 2009

Äntligen höst!

Tillslut var den över! Den hemska sommaren! Sakta men säkert börjar vi komma ut ur våran sommar depression och komma in i höst glädjen!

Uteserveringarna är fulla, golf säsongen är här, beach 2009 är här, äntligen kan man börjar röra sig utomhus igen!

Jag har aldrig i mitt liv upplevt en sommar depression innan jag kom till Dubai. Detta kommer sig av att man under 2-3 månaders tid inte spenderar någon tid utomhus. Det är shopping center, lägenheten och kontoret och man blir galen av det! Men efter regn kommer sol som man brukar säga! Nu börjar det härliga säsongen här nere! Tiden då man kan skicka kaxiga sms från stranden när man vet att det är en mörk, regnig November dag...

Kompisar snart kommer smsn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Jag har en del frågor som jag tänkte du kanske kunde hjälpa mig med.

Jag är en tjej 21 år gammal, som vill tillsammans med några vänner åka ner till Dubai och fira nyår.
Min fråga är om du känner någon, (eller kanske du själv) som skulle kunna tänka sig hyra ut sin lägenhet/ett rum (vi är inte så kräsna) under 6 dagar till några väldigt skötsamma tjejer? Vi tänkte åka runt nyår för vi jätte gärna vill fira det där. Vi vill helst komma undan alla sjukt dyra hotel.

Maila gärna mig, hade verkligen uppskattat det!

Idil_88@hotmail.com

Tacksam för svar!

Mvh
Idil

Anonym sa...

Hej Oskar

Jag heter Johan Joelsson och arbetar som frilansjournalist i Malmö tillsammans med min kollega, fotografen Jonatan Jacobson.
Vi jobbar för en rad olika svenska tidningar, allt från dagstidningar till magasin och facktidningar.
Vi planerar att åka på reportageresa till Dubai i november och hittade din intressanta blogg. Vi blev lite nyfikna på dig och skulle gärna vilja veta lite mer vad du pysslar med i Dubai. Undrar också om du har några andra intressanta uppslag till reportage i området? Känner du några andra svenskar i Dubai? Vad gör dem?
Sen undrar jag om du har några tips på billiga boenden i Dubai.
Har egentligen massor med frågor.
Hör av dig om du har lust!

Bästa hälsningar Johan Joelsson
johan@joelssonjacobson.se