onsdag 20 maj 2009

Ny lägenhet

Så nu har det löst sig med nya jobbet och jag kommer på måndag flyga till Tyskland för att gå på Imex, vilket är världens största mässa för mötesindustrin, med det nya jobbet. Efter det bär det av hem till Svedala för att njuta av Svensk sommar.

Har letat ny lägenhet då min tidigare lägenhet tillhörde förra jobbets. Priserna har gått ner jätte mycket så jag lyckades hitta en jätte fin lägenhet i området Greens. Det är nybyggda hus och området är trevligt med mycket grönska. Poolområdet är fantastiskt!

Det är en stor flytt som pågår i Dubai just nu då priserna har gått ner med 30-40 %. (För att ni hemma i Sverige ska förstå områdena sätter jag Svenska orter som på nått sätt kan jämföras) Folk som tidigare bodde i Sharjah (Uppsala) flyttar till International City eller Stinky City (Upplands Väsby), de flyttar till Discovery Gardens (Sollentuna), de flyttar till Greens (Solna) och de i Greens flyttar till Dubai Marina alt Jumeirah Beach Residence (Innerstan, Östermalm eller Kungsholmen). Så jag passar på att uppgradera också från Barsha (Täby) till Greens (Solna)

Hursomhelst är jag riktigt nöjd med denna flytt då nya lägenheten är riktigt fin!

2 kommentarer:

Linda sa...

Hahaha, den jämförelsen var rolig :). Och rätt så korrekt får jag säga också! Känns bra att veta att jag iaf bor i innerstan alt Kungsholmen medans jag bor i Dubai (dvs i Dubai Marina). Lycka till med nya jobbet, och ha så kul på IMEX! Maila och meddela var du ska jobba framvöer :). /Linda

Oskarand sa...

Tjena Linda,

Kungsholmen... poosh... hehe.

Vi får höras när jag är tillbaka för en uppdatering!
mvh
Oskar