torsdag 21 maj 2009

International City = Stinky City

Skrev i mitt förra inlägg att International City är samma som Stinky City och tänkte med detta inlägg förklara vad jag menar.

Dubai har som jag sagt tidigare växt något enormt de senaste 5-10 åren och ibland har utvecklingen gått lite för snabbt.

Avlopps rören är inte dragna direkt till något reningsvärk utan kommer istället till massa olika tankar runtom i staden som möste tömas. Det går till så att natte tid så kommer bajsbilen och slangar upp all skit för att sedan köra ut i öknen där det finns ett reningsvärk. Vi åkte förbi där en gång då vi körde vilse på väg till outlet mall. Jag har aldrig sett så många lastbilar på ett och samma ställe! Inte ens när jag åkt igenom Scania staden Södertälje! Alla dessa lastbilar måste alltså tömma sin (min) skit därute och det är gigantiska köer för att komma fram. Hörde någon säga att ibland så måste chaufförerna vänta upp till 10 timmar innan det kan tömma!

International City är ett rätt så nytt område med ca 60 000 invånare som är byggt lite utanför staden som en liten förort. Denna förort ligger inte så långt från detta reningsvärk och när vinden ligger på åt fel håll så kommer lukten... därav Stinky City...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag upplevde Dubai som ett fantastiskt land med stark framtidstro och stora satsningar för framtiden. En smältdegel för entrepreneurskap, företagande och forskning med människor och företag från hela världen samlade kring en önskan om och en förmåga till gemensam utveckling. Vilka områden är starka i Dubai idag?
Framtidstro behövs när hela världen krisar!