torsdag 31 juli 2008

Sommar i Dubai

I Dubai har jag nu en ny upplevelse. Jag längtar till oktober! Jag tror aldrig det har hänt tidigare. Jag drömmer om oktober. Jag hoppas att augusti går riktigt fort!

Jag är inne i en sommar depression vilket är helt nytt koncept för mig och jag tror bara upplevs i mellanöstern.

Anledningen till detta är klimatet. Dagarna är nu riktigt varma men det är luftfuktigheten som är värst. Jag bor ca 3 minuters gång väg från Mall of The Emirates, det nu största shopping centret i Dubai. På dessa 3 minuter hinner man bli ordentligt svettig. I vintras brukade jag tänka att sommaren i Dubai ungefär måste vara som vintrarna i Sverige att man helt enkelt inte är ute så mycket. Nu har jag insett att så inte är fallet. Är det kallt kan man alltid ta på sig en jacka till men är det varmt är det inte så mycket man kan göra. Att man sedan tvingas jobba i kostym gör inte saken bättre. Skulle verkligen vilja ha den lokala dressen just nu istället för kostym, skjorta och slips.

Nej nu vill jag ha oktober och det snabbt!

Inga kommentarer: