måndag 21 juli 2008

Sandsoppare

Pa vagen till jobbet imorse… Mandag morgon, mycket trott, lite huvudvark, vill helst inte jobba! Kollar temperaturen ute och det ar 39 grader och klockan ar bara 8:33. Har lite angest for en dag pa kontoret!

Jag stannar vid ett rodljus och tittar ut till vanster om mig. Ser da en Indier pa alla fyra som soppar upp sand fran gatan. Han har gatt gatan ner och samlat ihop sand och ar nu nere pa alla fyra for att borsta upp det och lagga i en soppsack. Jag tanker for mig sjalv hur det var for honom att vakna i morse och veta att han har 12 timmars sandsoppning framfor sig i 45 gradig hetta! Sandsoppning i okenstaden Dubai maste vara ett av dom mest hopplosa jobben som finns!

Inser da att jag har ett valdigt bra jobb och ska faktiskt inte klaga alls! Jag kor vidare med blandade kanslor… tycker synd om Indiern men ar tacksam och nojd over min egen situation.

Inga kommentarer: