torsdag 1 september 2011

Eid

Då var tillslut faste månaden Ramadan slut. Denna månad avslutas med Eid helgen som är 2 dagar ledig. I måndags kväll annonserades att Eid föll på tisdag. Det är så det funkar här. Ingen vet när helgen är förrän mån kommittén har officiellt annonserat vilka dagar det blir. Flera som var missnöjda då alla trodde de skulle vara onsdag - torsdag dvs långhelg onsdag-lördag... Då jag är entreprenör och bestämmer min egen tid så bestämde jag mig för att arbeta. Jag har bestämt mig för att göra en Omanguide. Oman är ett mycket trevligt land och bra kontrast till Dubai med alla köpcentrum. Guiden är inte helt klar men tänkte ändå lanserade den här. Så här är guiden: Din Svenska Guide till Oman. Jag hoppas kunna åka i september på en research resa och ta lite justa bilder. Återkommer om det.

Inga kommentarer: