torsdag 31 mars 2011

öken safari lanserat

Så anledningen till att jag har lagt upp dessa bilder på öken safaris är att jag var ute och testade en tur med ett nytt företag för 2 veckor sedan.

Jag har länge haft en tanke att man borde utveckla en öken safari som är lite mera äkta. Inte en turist fälla!

Många är det Svenskar som jag pratat med som varit på öken safari och älskat dune bashing men inte gillat middagen då det blir väldigt turistigt. Se tex denna blogg: öken safari kul men turist fälla!.

Efter att ha frågar runt lite inom turist branschen i Dubai har jag nu hittat ett bra företag som jag bestämt mig för att teama upp med. De jobbar normalt med mera äventyrs paket än de normala företagen härnere. De gillade min idé skarpt och vi satte ihop ett paket tillsammans.

Jag kan nu stolt erbjuda detta på min dubaiguide: unik öken safari i Dubai.

Hör av er om ni vill boka!

3 kommentarer:

Anders Thorsell sa...

Låter som en bra idé den turen Oskar!

Anonym sa...

Fina bilder, bra upplägg med egen chaufför och guide. Kul med kombinationen adrenalinkick på sanddynerna och middag under stjärnhimlen ensamma i öknen som avslutning! Frida

Oskarand sa...

Anders - jepp. om du kommer tillbaka så hör av dig.

Frida - jepp, var själv ute för 2 veckor sedan och det var riktigt bra. Hör av dig om du vill boka.