lördag 25 december 2010

Seychellerna

Nyss hemkomna från Seychellerna tänkte jag skriva mina tankar om denna ögrupp i mitten av ingenstans.

När Svenskar åker till Dubai på Semester så får Dubai bor åka mera söderut... :)

Vi spendera en vecka på Seychellerna och det var precis som det ser ut på broschyrerna. Kritvita stränder, palmer och kristall klart vatten! En våt dröm för Svenskar med mycket snö och minus grader och en härlig get away för Svenskar boende i Dubai som är trött på sand, sand, sand... för våran del var nästan det bästa att det var så grönt då man saknar det här i Dubai.

Vi softade några dagar på hotellet och bara njöt av naturen och gick promenader på stranden. 1 dag tog vi en dagstur till några närliggande öar för lite snorkling och för att koppla av på våran egna strand.

I det stora hela hade vi en fantastisk vecka men måste säga att det var väldigt dyrt på ön! För Svenskar som just nu har snö och kyla tror jag det är perfekt att kombinera med Dubai. Ta 8 dagar med 4 i Dubai och 4 på Seychellerna. Lite shopping och äventyr i Dubai och sedan 4 dagar softandes på en kritvit strand och du har ett perfekt upplägg för din semester.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tack för bra info i bloggen. Vi ska vara i Dubai och Ras Al Khaimah nu i två veckor. Tror du att det blir för kallt för oss med sol och bad? Kan du rekommendera något spännande att göra annars?

God jul!

Oskarand sa...

Tjena,

Nej för kallt blir det not inte. Kanske tröja på kvällen men inte mer än så. Tänk varm Svensk sommar. Kan förekomma regn men inte så stor risk. Eftersom ni är här i 2 veckor kommer ni garanterat får sol!
Öken safari är alltid kul, annars är åka upp i Burj Khalifa och kolla utsikten en ny måste, Ski Dubai är kul, Dubai Mall är imponerande särskilt med fontänen. Ha det så trevligt och rapportera gärna om era upplevelser.
mvh
Oskar

Anonym sa...

Hej!
Gillar din blogg :)
Sitter o kolla info om Dubai och har hittills hittat mycket som mest vill skrämma en. Sambon min har möjlighet att jobba i Dubai ett år. Spännande men mycket som måste tänkas på som men inte alls tänker på här hemma i lilla Sverige.
God fortsättning / Madde

Oskarand sa...

Hej Madde,

Kul att du gillar min blogg!

Tycker det inte är så mycket att fundera på. Åk ner ett år och njut av skattefria löner och härligt väder!

Är det något speciellt som skrämmer? Vad är det du funderar på? Hör av dig om du har några frågor.
Oskar

Anonym sa...

Hej hej

Det som skrämmer är nog det okända he he. Det är en miljö som man inte är van vid och på nätet läser jag om både den rika fina sidan och om slummen. Dock så skrivs de väldigt lite om alla mittimellan som lever att vanligt liv. Därför gillar jag din blogg då jag får en lite mer vardaglig bild :)
Jag skickade ett mail till sjömannskyrkan också och fick en hel del bra svar på mina frågor.

Hur funkar det me hyrorna egentligen? Läser hela tiden om årshyror vilket förbryllar mig :)

Gott nytt år :)
Mvh Madde

Oskarand sa...

Tjena Madde,

Jepp, det finns en stor mängd människor som är "normala" mellan klass människor... Jag tror du kommer trivas här. Det är varmt och skönt och massor att göra.

Angående hyror så är det lite olika. Tidigare så var det 1 check som gällde i förhand men nu är det lite annorlunda då det är vi som hyr som har makten pga för mycket lägenheter på marknaden. Vi gav 4 checkar, dvs vi betalar ett kvartal i taget. Det går att förhandla nu.
Vad är det din sambo skall jobba med?

Anonym sa...

Hej hej

Det är inte klart än men han ska jobba med automationssupport på ett sockerbruk. Men som sagt så är det bara på idestadie än så länge. Hans företag här ska försöka sälja in sitt avtal först :)

Vad gör din sambo?

Förmodligen så behöver vi inte bry oss så mycket om hyror om detta nu blir av eftersom företaget står för det eller en del av det. Hoppas vi på iaf :)

Men gud va hästigt om de hade blivit av he he. Var de inte lite ensamt i början eftersom man inte känner någon?