lördag 7 augusti 2010

En vecka kvar

Då var det 1 vecka kvar till faste månaden Ramadan börjar. Klubbarna var tydligen fulla i helgen då folk passade på att gå ut en sista gång på en månad och dricka alkohol.
Jag tog det rätt lugnt. Var på Westin och käkade lunch men några vänner och uppdaterade oss vad som hänt under sommaren. Den Muslimska kalendern är baserad på månen så deras år är ca 10 dagar kortare vilket innebär att Ramadan flyttas tillbaka ca 10 dar varje år. Så detta år är faste månaden i Augusti vilket är väldigt tufft då det är varmt och solen är uppe längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!! Har ramlat in på din blogg av en händelse bara :) Vår familj ska åka till Dubai i mars 2011, så jag har roat mig en stund att läsa lite i din blogg. Mycket "matnyttigt" där!! Min svägerska har bott i Dubai i 5 år när Dubai var bebis. Hon berättar att inget är som det var, o att det har expoderat av bebyggelse.Hon jobbade där som sjuksköterskelärarinna, och introducerade ny arbetskraft till sjukhuset.Har lagt upp din blogg som favorit och ska läsa den tills vi åker dit själv. Om det är ok? ;)) Mvh Charlotte Nordin Ha det gott!

Oskarand sa...

Tjena Charlotte,

Vad trevligt! Då ska jag försöka uppdater så ofta som möjligt!
Du kan kolla in min guide också:
www.dubaiguide.nu.
Jepp, mycket har hänt härnere...