lördag 31 juli 2010

Tillbaka

Så var man tillbaka i värmen efter en underbar semester hemma i Svedala. Dubai verkar vara sig likt men har iförsej inte sett mer än taxi från flygplatsen, sängen och nu utsikten från våran lägenhet. Var hemma 6 i morse så är lite seg.

Jag flög med Qatar Airways och det var riktigt bra. Ända är att man landar rätt sent i Doha och jag var inte bokad på det första bästa flyget vidare till Dubai utan det som var billigare så jag var tvungen att vänta 3 timmar i Doha och landade inte förrän 5 på morgonen. Flyget tar bara 2 timmar men Dubai är 1 timma plus från Qatar.

Kul var att på framsidan av Qatars flyg tidning var en grym bild på en fyr någonstans i Stockholms skärgård. I tidningen var nämligen huvudartikeln om Stockholm och vad man kan göra som turist.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Oskar, verkar som du har det bra där nere. Mitt namn är Alexander och min plan är att flytta till Dubai nu i September, då min koreanska flickvän som jag träffade i Sydney nu jobbar där som cabin crew för Emirates. Jag jobbar i klädbranchen och har ett långt och bra CV, även med 1 års jobb i Sydney för Burberry och Versace. Hur är arbetsmarknaden där nere för klädbranchen och hur ser man på svenskar genrellt? Om du har någon koll på det. Jag får bo hos min tjej i de 30 dagar jag kommer vara där på turistvisumet och söka jobb, men jag hittar noll info om hur man skaffar lägenhet annars, jag antar att man måste ha ett jobb för att kunna fixa det? Vore jätte tacksam för den info du kan komma med om du har tid och lust. alexandersundler@hotmail.com

Ta hand om dig.

/Alex

Askungen sa...

Hello!

I am looking for contacts in Dubai to look for the following
volunteer placements and jobs available in Dubai. Do you have contacts and companies that you know that I can do volunteer work perhaps in the media, culture, drama, children jobs, au pair and other things?

I'm looking for a volunteer job for three months in Dubai. I was in
Dubai before one time. I have worked with children and young people, restaurants, theater, computer trainers, media and advertising, television and statistically, in Sweden, I come from Sweden.

Thanks for all the help and tips!

Please contact us if you know anything or have any tips for volunteer job in Dubai.

Greetings /

azkungen@hotmail.com