fredag 30 april 2010

Restauranger

En av de saker jag gillar med Dubai är utbudet av restauranger. Det finns otroligt mycket hotell här och då det bara är hotellen som har alkohol tillstånd så har de flesta hotell minst 3 restauranger. Utbudet är enormt!

En annan kul grej är alla etniska restauranger som finns som verkligen är autentiska. Vill man ha riktig Indisk mat finns det riktiga Indiska restauranger! I veckan testade jag en riktigt Indisk restaurang (Syd Indisk mat)! Vi åt på bananlöv, vi åt med händerna, vi skaka våra huvuden och jag var tvungen att gå på toaletten 8 ggr den dagen då jag blev riktigt dålig i kistan! Precis som i Indien!

Igår var vi på en Kinesisk restaurang och det var precis som vi var i Kina. Inga 4 små rätter så långt ögat kan se... Det var allt på Kinesiska, kyckling fötter på menyn, stora akvarium med färsk seafood, servicen var snabb och otrevlig precis som i Kina.

Nu bär det av till Burj Al Arab där vi ska äta födelsedags lunch...

2 kommentarer:

Kristofer Vogl sa...

Tack för en fantastiskt läsvärd blog! Inte som massa andra bloggar där folk berättar om hur de går till Ica och köper mjölk eller vilken tid de går och lägger sig på kvällen. Jag studerar hospitality management i nuläget och är mycket sugen på att söka jobb i dubai i framtiden. Var där på min bröllopsresa och var imponerad av renligheten och säkerheten. Vad jag förstått jobbar du inom hotellbranschen och tänkte fråga vad lönerna ligger kring på management position, givetvis förstår jag att du kanske inte vill uppge din egen exakta lön, men typ medel för olika positioner osv. Har lågkonjukturen pressat ner lönerna och arbetstillfällena? Trevlig helg/ Kristofer Vogl

Unknown sa...

Tjena Kristofer,

Tack för dina kommentarer om bloggen kul att höra!

Lönerna här på management nivå är ungefär samma som i Sverige om man räknar in allt - ingen skatt, boende inkluderat, du kan äta på hotellet etc. Man tjänar tyvärr inte världsbäst inom hotellbranschen men det är inte därför man jobbar inom hotell världen. Det är mera chansen att arbeta med människor och chansen att arbeta i coola miljöer på coola platser. Kan varmt rekommendera Dubai om du studerar hospitality management då här har du en mycket snabbare karriär än hemma i Sverige!
Vart pluggar du?
Oskar