onsdag 26 augusti 2009

Respekt till de som fastar!

Ett problem som uppstår under Ramadan som jag inte upplevde förra året är konsten att hitta käk.
De flesta restauranger är stängda mitt under dagen så för oss som inte fastar är det ibland väldigt svårt att hitta alternativ. Jag har även hört att det är olagligt att äta öppet och att man tom kan åka i fängelse om man gör detta.

Jag har hittat en mataffär bredvid kontoret som fortfarande säljer lite sallader där jag kan slinka in och hitta min mat. Då vi har några som fastar på kontoret kan jag inte äta på min normala kontorsplats utan får sitta eller stå i vårat minimala kök. Jag klagar dock inte, trots allt så äter och dricker jag till skillnad från muslimerna. All respekt för de som fastar hela dagen när det är 40 grader varmt ute!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej hej, jag har läst din blogg lite och jag ville verkligen prata med dig. jag har massor med frågor om livet i dubai, för jag själv har tänkt på att flytta dit. jag skulle uppskatta om du kunde höra av dig till mig för nu har jag äntligen hittat en svensk som bor i dubai! hör gärna av dig, snälla rara.. min hotmail är lal-92@hotmail.com. tack :)