lördag 25 april 2009

Cricket

Något som är kul med att bo utomlands är att testa annorlunda sporter som inte är så stora i Sverige. När min Australiensiska vän frågade om jag ville följa med på Cricket tvekade jag inte 1 sekund. En ny Cricket arena har öppnat i Sport City (del av Dubailand) och för att inviga spelade Australien - Pakistan två landskamper. Australien förlorade den första och vi gick på den andra. Arenan kan ta 20 000 personer och det var nästan fullt. Skulle uppskatta ungefär 18 000 Pakistanier och 500 Australier. Pakistanierna tog mig självklart som Australiensare så jag fick en del kommentarer på väg till matchen, vänliga och sportsliga kommentarer skall tillägas.

Vi hamnade såklart mitt i Pakistanska klacken och de var som tokiga, skrek och hejade på Pakistan. Det var mycket underhållande att se, nästan mera än själva matchen. Cricket är verkligen annorlunda än allt annat och matchen höll på i 9 timmar! Har äntligen lärt mig reglerna och det är en intressant sport men det tar lite för lång tid för min smak. Exempel på hur det såg ut kan du se nedan:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Oskar, jag är en arabisk kille som bor i Sverige och har som dröm att en dag slå mig ner i Dubai, du hör säkert sånt här varje dag, så min fråga blir kort, är det bra att flytta till Dubai under ekonomiska kriser? // A

Anonym sa...

Oskar,
jag har vissa frågor rörande Burj Dubai och Al Burj som du kanske kan hjälpa mig med. Maila mig på johan@magasinetfilter.se är du bussig. Ha det bra och MVH,
Johan

Oskarand sa...

Johan: du har mejl.

A:
Ja har träffat en del "Svensk Araber" härnere. Det är ett bra land att bo i då det är så blandat med folk.
Just nu är det självklart svårare att få jobb än det var tidigare. Jag tror dock det är lättare än i Sverige då det fortfarande sker saker härnere även fast allt går mycket långsammare. Allt beror på vilken branch du är inom. Bygg och finans branchen går inte så bra...
Du kan kolla in min sida www.dubaiguide.nu för mera tips.
mvh
Oskar