fredag 9 november 2007

Kampsport i Dubai

Tiden går fort härnere! Det har varit fullt upp hela tiden med aktiviter från tidig morgon till kväll. Tänkte berätta lite om en aktivitet som jag har roat mig med härnere. Jag har alltid varit intresserad av olika kampsporter då jag anser att det är perfekta sättet att träna. Förutom att det är en rolig träningsform så ger det även andra saker som hälsa, självförsvar, historia och kultur. Detta får man inte på det vanliga SATS passet eller innebandy träningen som de allra flesta håller på med.

Har hittat en filippinare som är instruktör i Pekiti Tirsia Kali som är en Filippinsk kampsport (mera info här: http://www.youtube.com/watch?v=CXfZ9C9vJso)
Han håller på att sätta upp en träningsgrupp här i Dubai och dom tränar kvällstid i en av Dubais parker. Gruppen består hitills av mig och Omar en Britt (hälften Pakistanier) vilket innebär att jag i princip får privat träning. Vi träffas efter jobbet i en park och tränar med pinnar, knivar och obeväpnat. Det är intressant att träna i en park då det känns mera äkta en att gå ner i en träningslokal. Känns mera Filippinskt liksom.

Har tränat 3 pass med honom hittills och jag ska försöka att köra två pass i veckan. Efter första passet hade jag enorma blåsor på båda händer efter att svingat en 65 cm pinne i två timmar. Det blev många frågor på jobbet dagen efter då blåsorna täckte halva handen. Detta är en av dom grejer som jag tänkte sysselsätta mig med härnere för att hålla mig i form.

Inga kommentarer: